Guide för att skapa ringsignaler i iTunes

7 07 2008

Hittade denna guide i ett forum som beskriver hur man ska bära sig åt för att konvertera en låt till en ringsignal, helt gratis. Obs, detta är inte min guide utan kopierad!

  1. Konvertera din mp3-låt i iTunes till AAC (.m4a). Du högerklickar på låten för att få upp alternativet att konvertera.
  2. Låten som ska användas får max vara 40 sekunder. Själv har jag använt 30sek för att vara på säkra sidan.
  3. Leta rätt på den konverterade filen (.m4a) och döp om den till .m4r (ringtone)
  4. Ta bort den konverterade (.m4a) låten från ditt iTunesbibliotek.
  5. Lägg till den omdöpta (.m4r) filen till iTunes. Då kommer den upp under ringsignaler.
  6. Synka med din IPhone.
  7. Låten finns nu att välja som ringsignal

Åtgärder

Information

6 responses

8 07 2008
Jonas

Hyffsad guide men inte felfri. Jag tänker på om man t.ex. vill ha en del från en låt eller liknande.

Hittade för någon dag sedan en guide som är bättre. Du:

– Öppnar Garage Band
– Drar in valfri låt från itunes
– Klipper ut valfria 40 sek eller kortare
– Går in i fliken ”Dela” och skicka ringsignal till itunes

9 07 2008
macblogg08

Du har helt rätt, en mycket enklare guide. Ända problemet är att den endast fungerar på en Mac medan den jag postade fungerar på både Mac och PC

9 07 2008
Jonas

Jo, det är iofs. sant. Men Mac är ju det enda räta, eller hur? 🙂

9 07 2008
Jonas

rätta*

9 07 2008
macblogg08

Jo, det kan nog jag också hålla med om. Men Apple anser ju att alla ska ha en chans att få använda iPhone och därför så riktade sig mitt inlägg till både och, även om din metod är bättre för dem med Mac!

1 05 2009
Tom

Tack så väldigt mycket för denna guide =) har PC och precis köpt iphone och detta gjorde mig väldigt glad 😀 tack tack tack!!

Lämna en kommentar