Jag vill ha kakor, i iPhone

24 06 2008

Något som jag verkligen saknar i iPhone och i iPod Touch är cookies eller kakor (korkad och idiotisk översättning). Dessa små textfiler gör att man slipper logga in varje gång man besöker t.ex. Facebook om man inte har loggat ut föregående gång. När jag ska surfa på skolans Wifi och bara ska kolla en liten snabbt sak måste jag varje gång logga in med användarnamn och lösenord.  Hysteriskt jobbigt med andra ord. Så i nästa version av programvaran vill jag att cookies ska tillåtas så att så simpla grejer som inloggning på Wifi försvinner. Ju färre gånger jag behöver logga in desto bättre. Fuck security!

Efter lite Googlande visade det sig att den faktiskt redan i nuläget cookies. Dumt av mig. Men jag vill fortfarande kunna använda Wifi utan att behöva logga in varje gång. Kanske kommer en 3:rd party App som löser mitt problem.

Åtgärder

Information

Kommentera

