En eloge till Telias självbetjäning

17 07 2008

En automatisk självbetjäning där man själv skulle uppge sitt ärende har varit något som hägrat framför företagens ögon under en mycket lång tid. Tänk att slippa ha personal som sitter i en telefonväxel och kopplar samtal. Denna hägring har lett till en del mindre lyckade försök till automatiska sjävbetjäningar. Jag minns speciellt SAS som hade en växel där man själv fick säga namnet på personen man sökte. Sa man Ulf Persson svarade maskinen:
-Sa du, John Ericsson?
Sen höll man på och tragglade fram och tillbaka och efter flertalet misslyckade försök blev man vidarekopplad till en person i växel.

Dock så har utvecklingen gått framåt och den senaste i denna utveckling är Telia som har gjort om hela sin kundtjänst med hjälp av denna automatiska självbetjäning. Och till min strora förvåning fungerar det hela grymt bra. Det räcker med att säga ett enda ord och den leder dig i rätt riktning och även ett helt telefonnummer klarar den att snappa upp. Mycket bra jobbat Telia, ni ska ha en stor eloge för att ni gör en kundtjänsdt betydligt enklare! Dock så får man till slut prata med en vanlig människa vilket är skönt!

Annonser

Åtgärder

Information

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s




%d bloggare gillar detta: