Ny design av Macbook Pro påväg, snyggare än någonsin!

26 09 2008

Just nu florerar det många rykten i Macvärlden gällande en uppdatering av silverfisken Macbook Pro. Datorn har i stort sett haft samma design under en mycket lång tid och den enda förändringen som har gjorts är att den har fått en multitouch styrplatta. Macbook Pro:n har ända sedan Powerbook:n haft samma design och även om denna är mycket snygg och trevlig måste jag säga att denna design som visas upp på bilden skulle göra att jag skulle sälja alla min organ för att få en sådan dator. Men som de flesta bilder inom Appleindustrin är även denna nog med största sannolikhet fake. För det första så kan kameran som används också spela in video vilket gör det mycket suspekt att killen på bilden inte har spelat in en video istället för bara en bild. För det andra ser reflektionen eller dockan nere i styrplattan väldigt konstig ut. Den stora skärmen har ingen docka så det kan inte vara en reflektion och om det nu blir så att Apple väljer att använda teknik från iPod Touch/iPhone och lägga dockan nere i styrplattan tycker jag att detta tar upp onödigt mycket plats och jag tycker att den ligger bra där den ligger idag. Men snygg som få är den och jag hoppas verkligen att den nya som måste släppas inom en snar framtid ser ut som denna. Helt galet snygg är den!!

Åtgärder

Information

Kommentera

