Google App en fullträff med nya röststyrningen

18 11 2008

img_00041img_0003img_0002

Äntligen har Google släppt en uppdatering av sin iPhone App och det är ingen lite uppdateringen heller. Senaste dagarna har speukaltionerna varit många om Google i sista sekund valt att inte inkludera den omtalade ”Speak to search” funktionen då instruktionsvideon på Utvecklingssidan plötsligt togs bort.

Se blev dock inte fallet utan Google körde på som väntat och nu är den här, den nya versionen av Googles iPhone App.

Det har uppkommit många klagomål om att det inte förstår vad man säger och dylikt, detta är dock ingenting som jag har upplevt, men sen kanske jag uppfyller kriteriet att tala engelska med Nordamerikansk brytning. 

I de försök jag gjorde hade jag inte problem att hitta det jag sökte och man kan till och med söka på svenska saker om man amerikaniserar det hela lite. Som SF Bio blir S,F, Buyo och VRG blir V, ARE, JEE. Men, allt som allt fungerar det mycket bra och jag som nästa uteslutande använder engelska Google tycker att den täcker upp mina behov. 

Testa Google Mobile App idag! (länken går till App Store)

Åtgärder

Information

Kommentera

