Gör så att dina TV-serier hamnar där de ska!

28 11 2008

Även om detta kanske inte är något som många irriterar sig på så är det i alla fall något som jag stör mig på: att jag har TV-serier jag har införskaffat (jag säger inte hur) som sedan lägger sig i filmavdelningen! Så hur gör man då för att få in sina TV-serier i rätt kategori och få det att fungera? Så här:

 

  1. Börja med att högerklicka på filmen du vill ska hamna i rätt kategori, välj sedan Visa info. (Detta fungerar även att göra med flera filmer samtidigt)iTunes Altenativ
  2. Klicka på Video fliken
  3. Fyll i vad programmet heter och om det har någon speciell säsong. I mitt fall Hipp Hipp och under säsong skriver jag 1iTunes info
  4. Gå till Alternativ flikeniTunes Alternativ
  5. Under mediatyp, välj TV-program
  6. Klart!iTunes Klart
  7. Nu behöver man bara kryssa i att iPoden eller iPhonen även ska synka TV-Serier så har man helt plötsligt en mycket fin uppdelning mellan Filmer och TV-SerieriPhone Serier
Åtgärder

Information

Kommentera

